Cat ba Island.

21 november 2017 - Cat Ba Island, Vietnam

Cat Ba Island
Aankomst in Bai Chay rond1.30pm zonder enige idee te hebben waar ik ben was niet de allerhandigste zet. Maar aldoende leer ik elke dag weer wat bij. In de bus godzijdank een frans stel gevonden. Samen met hen tegen een gesloten restaurant aangezeten om de wifi te stelen en te checken waar we waren. Geen andere keus dan daar te blijven zitten tot het licht word. Eenmaal licht kreeeg ik een app van Francesca dat ze aangekomen was. We waren 5 km van elkaar vandaag. Oh nee dat lopen we wel even. Met 12 kilo backpack. Zonder nachtrust gehad te hebben. Topplan nummer 2 van deze nacht/dag.
Heerlijke verse gember thee gedronken en met de taxi richting de ferry om ons naar Catba Island te verplaatsen.

Cat ba Island is iets minder toeristisch dan Halong Bay. Maar net zo mooi. Prachtige omgeving. Toren hoge rotsen steken uit het water. We verbleven de eerste nacht samen in het Ahn trang sea view Hotel. Wat zorgde voor de beste 'goood morning Vietnam' ever. Die avond lekker wezen stappen in The Rose bar. Nieuwe mensen ontmoet en een fijne tijd gehad. Bier kost 0,40cent. Maar eerst nog lekker een hapje gegeten bij een leuk tentje naaast CatBa Vision. Dit is de allerbeste travel agency in de buurt. Een echte aanrader. Enkele dollars duurder. Maar de lunch, de tour, de professionaliteit is dat meer dan waard. Ze zijn echt super tof. De 2de dag hebben we de day trip gedaan. Met de boot de zee op richting de rotsen, verborgen lagoons, van de boot afspringen, zwemmen, snorkelen en kayakken allemaal inbegrepen. Erg koud was het die dag. De water activiteiten behalve het kayakken, hebben we overgeslagen. Waanzinnige mensen ontmoet en zo veel leuke dingen gedaan die avond. De volgende dag vroeg eruit voor de busrit naar Tam Coc, Ninh Bihn province.

1. Marco:
    22 november 2017
    Zo te horen wel naar je zin.
  2. Marianne:
    Geweldig Lonneke! Wat een ervaringen! X
  3. Oma en opa:
    22 november 2017
    Lonneke als ik 50 jaar jonger was, kwam ik je misschien wel achterna! wat een avontuur, ben jaloers op je. Dikke pakkerd van opa en oma.
  4. Evelien:
    22 november 2017
    Top meid! Zoals je zelf schrijft: elke dag leer ik bij! En niet minder belangrijk: je geniet! Life is beautiful and also is the world 😊😘
  5. John:
    Mooi verhaal!!
  6. Joyce:
    22 november 2017
    Top verhaal weer! Geweldig dat je zo geniet!!! ❤❤❤ ik zou je zo achterna komen als t lon 💋🍀
  7. Kayra Snijders:
    22 november 2017
    Wow zussie wat een super ervaring. Nu ik al je verhalen lees ging ik erg graag op je aanbod in en kwam ik je kant op. Ik ben trots op je zussie. 💖💖💖
  8. Fons Timmermans:
    22 november 2017
    Leuk verslag. Je maakt wel wat mee. Ga er mee door. geniet ervan