Lockdown

27 maart 2020 - Tioman Island, Maleisië

Goede middag iedereen,

Sorry voor het laten stilvallen van deze pagina. Door een of andere update kan ik geen fotos meer plaatsen en is het voor Engels taligen erg lastig om wegwijs te worden.

Daarom heb ik besloten om de pagina op te doeken. Je kunt me volgen op

instagram: whynot_cycling          of

Facebook: Lon Neke

Verder wil ik nog wel een laatste verhaaltje schrijven. Helaas zonder fotos

Wel, waar waren we gebleven. Thailand. Scooteren. Jep ik weet het weer. Met mijn inmiddels drie fietsvrienden begon ik me behoorlijk Lui te voelen op mijn scooter. Hardlopen is leuk als je dat leuk vind. Ik vind het lastig en saai en eentonig en uitermate saai. Ik zocht een nieuwe uitdaging dacht ik, maar geen idee wat. Wat was mis met me? Een soort van reizigers depressie, zonder plan is een zalig idee. Maar als je ideeën er echt niet meer zijn is rondhobbelen erg verwarrend. Ik zocht een doel, ik zocht een uitdaging. Wat als je nou een fiets koopt hoor ik Nick nog grappen, you're Dutch, you can cycle!  Heb het weggelachen maar het begon wel te kriebelen en te knagen. Binnen twee weken stond mijn reiswereld op de kop. Mijn scooter verkopen, een fiets vinden, mijn tas naar huis sturen, fietstassen aanschaffen. Wat een happening. Vier dagen in HatYai om alles voor elkaar te krijgen. En ja hoor daar gingen Nick en Lon op de fiets naar Maleisië, de twee anderen inhalen. Slecht plan Lon. Wat willen zij, de Cameron Highlands opfietsen. Met 30.000km in de benen appeltje eitje. Voor mij, 150km in de benen, niet zo eenvoudig. 1500m klimmen in twee dagen. But hell yes I made it!!!! De mannen waren er een paar uur eerder dan ik, maar dat geeft niks.

De dagen daarna waren meer af dan op. Godzijdrank. Het begint "zomer" te worden en de dagen waren heet. 7 a 8 liter water werd er weggetikt elke dag per persoon. Eenmaal aangekomen aan de westkust begon niet alleen mijn wereld opnieuw op de kop te staan. De hele wereld stond op zijn kop. Corona was aan het verspreiden en rap. De jongens hadden plannen, Japan, NZ, SanFrancisco. Tickets waren al geboekt. Ze hadden 8 uur de tijd om in Singapore te geraken voor dat Singapore de grens zou dichtgooien.  Fietsend onhaalbaar. Ik had niks te zoeken in Singapore en daar werd abrupt onze bijna twee maanden durende vriendschap verbroken. Waaw ik was alleen met mijn fiets. Geen idee waar te gaan. Bij toeval een mooi strandje gevonden, hier kon ik een paar dagen blijven. Nadenken over mijn volgende stap. Het was schoolvakantie en er waren een paar families vakantie aan het houden. Tot het nieuws kwam van de nationale lockdown. Een van de vaders adviseerde me om naar Tioman te gaan. Een prachtig eiland met kampeergelegenheid. Klonk niet verkeerd maar de lockdown was in 2dagen en de ferry was twee dagen fietsen. Niks relaxen, als een bezetene naar de ferry gefietst. De eerste terminal liet al geen toeristen meer toe. Nog eens 45km fietsen. Een uur voor de ferry vertrok kwam ik aan in Mersing. Gaat de ferry nog? Jazeker geen probleem. Goed en wel op het eiland had ik geen idee waar deze camping was. Maar groot is het niet hier. Ik vind het wel. Toeristen gingen allemaal naar vaste land en ik ging letterlijk tegen het verkeer in. Was dit wel een goede keus? Een tentje. En nog een. Zag uit als een camping. De moeite waard. Bleek het een duikschool onder constructie te zijn met backpackers die vrijwillig meewerken in ruil voor eten. Ik kon aansluiten. Waanzinnige uitkomst van een nog waanzinnigere twee dagen fietsen. We zitten hier nu 10dagen in "lockdown" het is een mooie plek en ontzettend coronavrij. We klagen over mieren en muggen en monkeys. Verder niets te klagen hoor. Het gaat goed hier en grote kans dat we hier nog zeker twee maanden zitten. We gaan het zien. Iedereen over de hele wereld zit "stil". Iedereen heel veel sterkte, niet ziek worden. En tot horens. Dikkkkkkkke (virtuele) knuffel voor iedereen.

1. Hilde:
    27 maart 2020
    Wat ben je toch een kanjer lieve Lon, steeds de draad weer oppakken. Vallen en weer opstaan, daar blijk je een held in dus. Hoop dat je het fijn blijft houden en corona ver weg. Hier nog alles oké. Dikke knuffels!! Xx Hilde
  2. Dirk:
    27 maart 2020
    Dat is geen slechte plek om bij een lockdown te zitten. Volgens de legende: "the resting place of a beautiful dragon princess". Blijf gezond!
  3. Math.:
    27 maart 2020
    Lonneke blijf waar je nu bent, hier staat de wereld bijna stil. Kleine catastrofe.
    Geniet!
  4. Ruud:
    27 maart 2020
    Ben heel blij dat t goed met je gaat en dat je op n veilige plek zit. Tis logisch dat er dagen van verveling zullen komen, ma daar vind je ook wel weer n oplossing voor. Je bent immers creatief genoeg. Hier is t nix beter. Alleen veel kouder! Hopelijk gaat deze ellende niet al te lang duren en dat we deze tijd gezond door komen, zodat we ons leven weer voort kunnen zetten. Ik wens je n prettig verblijf op Tioman en we horen ons snel. Zorg goed voor jezelf !!