Bagan and Kalaw

9 december 2019 - Kalaw, Myanmar

Bagan, de stad van de mooie ancient-tempels en de prachtige zonsondergangen en zonsopgangen. Een leuk hostel met zwembad uitgekozen, waar ik helemaal geen gebruik van maak. Het is nogal koud op het moment hier in het hoger gelegen Myanmar 🇲🇲 eerste ochtend lekker rustig aan gedaan. Scooter gehuurd en wat rond gereden door de stad. Een leuk klein museum gezien over het gebruik van de Thanakaboom, niet alleen als zonnebrandcreme te gebruiken maar ook als medicijn voor uiteenlopende ziektes. Verder wat van de honderden tempels bezocht. 's Avonds een prachtige zonsondergang gezien en niet veel later mijn bed in. De volgende dag zonsopgang, half vijf je bed uit is zo niet leuk als het buiten amper 7graden is. 😭 Het was het gelukkig wel waard! Overdag vrij weinig gedaan. Ik was zo moe en een beetje verkouden, alleen het hostel uit voor lunch en snel terug. Voor zonsondergang en diner nog even gauw de deur uit. En naar bed.

De weg naar Kalaw zou prachtig zijn, door de bergen met geweldige uitzichten. Hierdoor gekozen om de dagbus te nemen en niet de nachtbus. Het was het waard, mijn busraampje was stuk en ik zag dus niks. Af en toe over mijn buurmans schouder gekeken. Kalaw is het begin van de trek richting Inlay Lake. Eerst een dagje sightseeing hier met Ryan, mijn buurman in de bus, en hopen dat mijn verkoudheid helemaal weg is voor dat ik actief ging wezen(niet helemaal gelukt, helaas) scooter gehuurd van, wat ons leek, een mega vriendelijke local. We hadden een mooie "point of view" gevonden op Google maps. Laten we dat doen. 11km. Easy peasy lemon squizy. Hell no. Dat we überhaupt geen schrammen hebben vind ik heel knap. Een berg op met een scooter is tot daar aan toe maar de weggetjes werden er niet beter op zeg maar. We denken nu zelfs dat we de eerste stop van onze hike bezocht hebben, duimen dat dat niet zo is. Zou jammer zijn. Ik ga dus nu aan die hike beginnen en ben dan ook lekker even offline tot woensdagavond!!

See ya all in Inlay Lake

Toi Toi Toi

1. Ruth:
    Voorzichtig he liefie❤
  2. Josette Van der Heijden:
    9 december 2019
    Leef mee, kijk uit naar het volgende verslag
  3. Mieke:
    9 december 2019
    Nou happy hike dan maar!! xxx
  4. Ruud:
    9 december 2019
    Ben voorzichtig en tot woensdag xx
  5. Marco:
    9 december 2019
    Wil geen verslag over medische verzorging in Myanmar lezen. Pas op jezelf!
  6. Sonny Lenssen:
    9 december 2019
    Ik sluit me wel bij de heer borsato aan. Haha! Maar troostje, hier is het weer niet veel beter. Heledag regen en gemiddeld 7°😞 toi toi toi Lonnie
  7. Evelien:
    9 december 2019
    Hele fijne hike gewenst, gaat vast goed komen. En het Meer is geweldig, geniet er van, toi toi toi
  8. Emmy:
    9 december 2019
    Doe rustig aan, hoor. Je moet niet echt ziek worden!!
  9. Anita:
    Hele fijne hike gewenst!
    Rustig aan Lonneke 👍😘😘😘
  10. Daphne:
    ⛰🧘🏽‍♀️
  11. Hilde:
    9 december 2019
    Als je dit leest heb je vast genoten van een heerlijke tocht, wij genieten mee van je verhalen dus kom maar op! Dag lieverd, veel plezier!!