Taipei 🇹🇼, Yangon 🇲🇲

28 november 2019 - Yangon, Myanmar

Wanneer je verwachtingen laag zijn en je denkt dat je het vliegveld niet af kan voor 15.5uur dan is een hapje frisse lucht en een snufje cultuur een enorme meevaller. Taipei, niet meer dan een tussenstop op het vliegveld, blijkt een bijzondere start te zijn van mijn reis. Op advies van Fabio, "een oude bekende" die ik tijdens mijn eerste reis ontmoette, richting The Memorial Hall of Chiang Kai-shek, voormalig president van de Republiek China. Wat een immens gebouw omringt door een prachtig park, midden in de grote stad. De foto's zijn gestolen van internet, ik was even vergeten ze zelf te maken.

Onderweg  terug kwam ik Judy en Karen tegen, twee lokale meisje die hun geloofsovertuiging wilden delen, zij hebben beide het geloof volledig eigen gemaakt zonder dwang van ouders. Ze zijn van mening dat je God mag toelaten in je lichaam, ziel en geest. Begripvol heb ik ingestemt met een gebedje op straat. Met een hand op mijn hart, en de ander stiekem op mijn handtas, sloot ik mijn ogen en liet het toe. Amen. Vervolgens uitgelegd dat voor mij God niet degene is tot wie je je moet wenden en dat ik wel van mening ben dat alles in verbinding staat met elkaar. Na een lokaal theetje en een foto afscheid genomen en langzaamaan terug richting Airport. Net iets te weinig lokaal geld op zak.. Oeps.. Gelukkig wat Duitse jongens tegen gekomen die wel wat euro's wilden ruilen. Dankje buurtjes!

Mingalaba (Hallo)

De volgende ochtend aangekomen in Yangon, Waaw!! Ze zeiden wel dat de mensen er aardig zijn, maar dat is nog wel een understatement. Iedereen lacht en accepteert de eerste nee gelijk, je word er gelijk veel rustiger van. Ondanks de gigantische hectiek, vergeleken hier is Bangkok of Jakarta een rustige stad, wel een heel fijne energie om doorheen te struinen. 5.5uur tijdsverschil vind ik een beetje onhandig maar het zal wel wennen. Het geld is net als alle andere landen onwijs groot, met een dagbudget van 40,000 (kyat) ben je niet heel arm of rijk als toerist zijnde, 7,000 voor een kamer, 500  voor een busrit en 1,000 voor een maaltijdje. Even wennen maar dat komt goed.

Na wat uurtjes rondgestruind te hebben kruip ik veel te vroeg mijn bed in. Morgen lekker een beetje sightseeën(is dat wel een werkwoord? ) 🤔 🙋

Tat Tar (tot ziens)

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Josette Van der Heijden:
    28 november 2019
    Ha fijn dat je goed bent aangekomen
    Ik ga zeker volgen, zal feest van herkenning worden. Pas goed op jezelf, veel plezier
  2. Kayra Snijders:
    28 november 2019
    Fijn dat je al zo'n goed begin van je "vakantie" hebt. Heel veel plezier
  3. Arnold:
    OOo wat 'n mooi begin!!! Superleuk!!😍
  4. Ruth:
    28 november 2019
    Hee lieverd..wat schrijf je leuk....zowieso ga ik je volgen❤
  5. Math.:
    28 november 2019
    Dat wordt genieten Lonneke, er komen vast veel aha momenten van twee jaar geleden voorbij. Geniet ervan
  6. Anita:
    28 november 2019
    Hee wat leuk allemaal Lonneke👍 Interessant om te lezen allemaal , hou ons op de hoogte 👍😘😘😘
  7. Ellen Adriaanse:
    29 november 2019
    Gaaf... Allemaal nieuwe herinneringen creëren! Go on, go on! En vergeet niet af en toe stil te staan. Ik geniet liggen mee. Huggie van Ellen
  8. Frans:
    29 november 2019
    Hoi lon, wat kun je waanzinnig leuk schrijven. Een volger erbij dus
  9. Lars Jacobs:
    29 november 2019
    Tof Lonnie! Ik zal even moeten googelen waar je nu precies bnt ^^ en niets doen dat ik ook niet zou doen èh. Liefs Lars
  10. Ruud:
    30 november 2019
    Zoals je schrijft, lijkt t wel of je je roeping gemist heb. Mss iets voor later. Ben blij dat je goed aangekomen ben. Doe vooral veel ervaringen en indrukken op, zodat je zelf groeit. Ik wens je veel plezier en n leerzame reis toe.
  11. Joanneke:
    1 december 2019
    Geniet Lonneke! Leuk weer al je verhalen te lezen! Wij zitten nu in Sapa, jou wel bekend! BacHa net gehad, fantastische al die mooie, kleurige mensen! Nog paar dagen naar Hanoi en dan zit het er voor ons weer op, maar jij mag nog heeeeel lang genieten!
    Lieve groet Joanneke
  12. Annabelle:
    3 december 2019
    Lekker bezig lief. Geniet!