Hoi An

29 november 2017 - Hoi An, Vietnam

De stad van de lantaarns. Ondanks het slechte weer bij aankomst was de stad overladen met prachtige lantaarns, lampen en toeristen. Hoi an is een prachtige stad met veel winkeltjes en bezienswaardigheden. Persoonlijk vond ik het te toeristisch. Maar dat zal er wel bij horen. De eerste avond heerlijke springrolls gemaakt en gegeten. We verbleven in een groot hostel waar elke avond iets te doen was. Supergezellig maar toch op tijd naar bed.
Er zijn in Hoi An heel veel kleermakers die binnen 1.5 dag tegen leuke prijzen prachtige kleding maken. Ik kon niet achter blijven. Met een goed aangevulde garderobe reis ik straks verder. De meiden van de Tailor 45 waren mijn highlights van Hoi An. Ik werk hard en met enthousiasme. Maar deze meiden gingen nog een stapje verder. Ze werkten allemaal zo hard. Ze gaven me echt het gevoel dat we er toe deden en namen de tijd. En ik ben blij met mijn nieuwe kleding.
Voor het eerst sinds mijn avontuur begonnen is een dagje strand gehad. Met ideaal strandweer. Zelfs heet in de zon. Mijn bruine kleurtje begint langzaamaan te komen.
Réhahn Photography museum. WAAW. Hij heeft een prachtige collectie opgezet in een korte tijd. Alle lokale stammen van Noord Vietnam vastgelegd in foto's, video's en zelfs de traditionele kleding heeft hij kunnen bemachtigen.
Bahn Mi is mijn nieuwe favoriete eten. Een wat zachter baguette met allemaal lekkere dingen. Geen idee wat er precies op zit. Sowieso omelette en kaas.
Op naar Nha Trang. Rusland en China samengevoegd in Vietnam. Dat zal wel wat worden.

1. Ralf Langhorst:
    1 december 2017
    Klasse hoor ga door en keep us updated
  2. Evelien:
    1 december 2017
    Leuk om je reisverslagen te lezen! Enjoy👋👋
  3. Mieke:
    1 december 2017
    Heerlijk om zo een beetje met je mee te kunnen reizen!!!💋💋💋
  4. Marco:
    1 december 2017
    Leuke verhalen, veel indrukken, mooie plaatjes, ik blijf het volgen.