Thakek-Nahin-Konglor-Thalang-Thakek.

28 december 2017 - Thakhek, Laos

Kleine 500 km afleggen met een scooter in 4 dagen, wat een top idee. In de bus van Don Det naar Thakek een koppel ontmoet die de loop ook gingen doen met een vriendin die geen scooter rijdt. Samen met Elody, Anthony en Oxanna aan de loop begonnen op eerste kerstdag. De saaiste 100km als eerste. Zo saai was dat helemaal niet. Fijn de tijd om aan de scooter te wennen. En een korte stop bij een meertje, zo ontzettend blauw. Uiteindelijk in gecheckt bij een mooi hostel in Nahin. Daar leerden we Elody en Sandro kennen. Die ook het stuk van de Loop gingen doen. Besloten om ons samen te pakken en zo werd de groep steeds groter en de Fransen hadden de overhand. Je ne parle pas Francais moest regelmatig gezegd worden, ze dachten soms dat ik ook Frans was en kletste een eind weg tegen me. Uiteraard een hoop "nuttige" vieze franse zinnetjes geleerd. En ik heb hen in 4 dagen tijd ook wel wat nuttige dingen geleerd in Nederlands. 2de dag was schitterend. Begonnen met een goed ontbijt en een wandeling naar de waterval in Nahin. Zelfs kunnen zwemmen. Het was koud maar we deden het wel. Of ja, Maya en ik. De rest niet. Maya ging niet mee met de scootertocht maar wel mee naar de waterval. Rond lunchtijd vertrokken naar Konglor. 40km voor die dag. Mooie route. Prachtige natuur maar wat een slechte weg. Na zeker 1.5uur gereden te hebben nog steeds geen lunch gehad. We wilden voor 16h de konglorcave nog in. Dat is ons gelukt. 7Km lange grot waar je met de boot doorheen moest. Veel te donker om foto's te maken met mijn stomme camera. Goed moment om volop van de magische stilte te genieten. We hadden zo veel honger. Aan de andere kant van de grot was een pauzeplekje waar we bananen en koekjes hebben gegeten als nooit tevoren. De grot was schitterend en gingen met ons bootje dezelfde weg weer terug. Met de scooter 2 minuten richting ons guesthouse. We hadden een ruime 6 persoons bungalow geregeld. Dat was super gezellig. Spullen gedropt en eindelijk aan een wel verdiende maaltijd begonnen. 's Avonds in de bungalow karaoke gezongen, in het Frans, Russisch en nederlands. Godzijdank geen beeldmateriaal. Volgende ochtend het beste ontbijt tot nu toe gehad. Daarna door naar Thalang, een tempel onderweg. En een paar random Buddha beelden langs de snelweg. Prachtig tussen de bergen gereden. In Thalang een all you can eat BBQ gehad. Daarna gekaart met wat mensen en op tijd naar bed, de laatste dag zou het meeste zijn qua sightseeing. 2 grotten en 2 meertjes om in te zwemmen. De eerste grot veel tegen. Snel weg naar het meertje. Dat was super. Blauw water en de zon scheen. Een uurtje gezwommen en gezond. Daarna verder naar de 2de grot. Deze was heel mooi. Geen mens te bekennen. Vandaar uit door naar het laatste meertje voor zonsondergang. Het was maar 15 min. Na een half uur rondjes te hebben gereden en het niet gevonden te hebben was de zon al bijna onder, snel terug naar Thakek dan maar. Laatste 10 km. Sandro's motor gaat kapot. Ideaal. 100 meter terug stond een pick up. Ik opperde om hem te vragen om de motor naar Thakek te rijden. Eind goed al goed. De rest van de avond in het hostel van Elody en Sandra gewacht op de nachtbus naar Vientiane. Wat een top kerstmis!!!
Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Josette:
    2 januari 2018
    Happy New year ..... ik reis in gedachten met je mee.
  2. Evelien:
    2 januari 2018
    Wauw.....somwijlen,ik ook Kerst vieren.
    Een heel goed 2018 Lonneke, je bent het in elk geval,fantastisch begonnen😊🥂😘
  3. Rowanie & Nathalie:
    2 januari 2018
    Lieve Lonneke, war fijn om van je te horen. Dat ziet er weer fantastisch uit allemaal 😘 Fijn om te horen dat he een fijne Kerst gehad hebt. Hoe was de jaarwisseling? We wensen jou uiteraard het allerbeste toe en we zijn stiekem ook weer blij als je weer veilig bij ons in de doeken hangt 😘 xxx van ons
  4. Janiek:
    Sounds sooo beautiful!!
    ❤️😘
  5. Reyk:
    2 januari 2018
    Wat ik je ook wens voor het nieuwe jaar, het valt allemaal in het niet bij jouw fantastische belevenissen. Geniet ervan!
  6. Mieke:
    2 januari 2018
    Goed zo wijvie volop genieten!! Luv u💋💋💋
  7. Marion joosten:
    Gelukkig nieuwjaar Lonneke. Wat een fantastisch
    Begin. Houden zo
  8. Fons Timmermans:
    2 januari 2018
    Gelukkig Nieuwjaar Lonneke.Verder goede reis.
    Wat Stoer de foto met de motorhelm. Prachtig meertje
  9. Hilde:
    3 januari 2018
    Lieve Lonneke, het blijft genieten om te lezen hoeveel je beleeft daar en het leven opzuigt.
    Geniet nog!! Liefs, Hilde
  10. Gerrie-Eva:
    4 januari 2018
    Hi Lonneke,
    een goed en gezond 2018!
    Ademloos heb ik al je verhalen gelezen. Wat een fantastische reis ben je aan het maken. Je ziet er super uit op je foto's! Ik verwachtte vorige maand wel een klein modeshowtje van je nieuwe Vietnamese kleding.