The Last One!!!

6 februari 2018 - Guangzhou Shi, China

De laatste dagen in Bangkok. In het leukste hostel qua looks. Barn and Bed. Een hoog herenhuisachtig pand omgetoverd tot een super tof boerderijachtig hostel. De laatste dagen in Bang Saphan waren super. Heerlijk gegeten met de eigenaren en een toffe totebag gekregen als aandenken. Ze vonden mij een super volunteer waar ze veel aan hebben gehad. Hard werkend en het hart op de goede plek. Een mooier compliment kon ik niet krijgen. Het afscheid viel me niet zwaar. Hoogstwaarschijnlijk omdat ik diep van binnen weet dat ik hier ga terugkomen.

Bangkok betekende dit keer voor mij souveniers inslaan. Voor mijzelf en voor een hoop lieve mensen om me heen. s 'Morgens vroeg de deur uit naar een van de betere foodmarkets. Ik werd aangesproken door een Ierse man die overduidelijk zijn hoofd iets te hard had gestoten. "Het leven is geweldig. Ad one O to GOD and you get GOOD. God is good. God is in you. Life is good. Say thank you to the trees every day. They give you life. Be a citizen of the universe." Die laatste zin vond ik nog wel cool. Maar de rest. Op een nuchtere maag was het iets te veel. En ik was op een missie. Een groene thee missie. Al giegelend, om het gesprek van die man, liep ik over de markt met nul toeristen. Het was een bijzondere ervaring met te veel onprettige geuren en te veel vriendelijkheid van jonge thaise heren. Maar life is GOOD. Dat is het ook en ik genoot volle 100% van de hele ervaring. In de namiddag moe en voldaan terug in mijn hostel. Even een dutje doen en mijn geld tellen. Ik kon niet meer naar de ATM en ik moest genoeg hebben voor mijn eten en de trein naar het vliegveld. En mijn eventuele visum-boete. Met nog 1500 bath op zak kon ik nog wel wat shoppen. Mijn buurjongens in de kamer wilden wel mee. Nog steeds op theejacht aangezien ik op de markt niks kon vinden. De lekkere en laatste Masamancurry gegeten en flink wat gelopen door Bangkok 's avonds laat, met 2 aziatische jongens durfde ik dat wel. Bangkok is een grote stad maar met hele leuke plekken om te relaxen of shoppen.

De volgende ochtend, mijn tas volledig ingepakt en wel in de lobby van het hostel achtergelaten, met Khao Soi ontbeten. Love love love. Speciaal 35 min voor gereisd. Een uurtje in de zon gezeten bij het hostel om vervolgens mijn reis terug naar Nederland te starten.

Op het vliegveld mijn bagage ingechecht 22 kilo. Toen ik vertrok in NL was dat 12 kilo. Tel uit je winst. Bij de douane eventjes vergeten dat ik mijn, opzich best wel grote zakmes, in mijn handbagage had zitten. Oeps, die stomme tas 5 keer door de scanner. Na de 2de keer wist ik al genoeg. Ze hebben mijn mes afgepakt wat ik wel snapte. Hahahaha. Wat een stress zeg. Maar ik moest nog door de paspoortcontrole en daar ging ik geheid mijn boete moeten betalen na dat stomme mesincident. Al lief lachend gaf ik mijn paspoort af, met 500 bath in mijn broekzak. Klaar om te betalen wat ik moest betalen. Na wat stempels en wat scheve blikken van de vrouw achter de balie kon ik doorlopen. Huh. Had ik nu 500 bath in mijn broekzak waar ik niks meer mee kon?? Wat een geluk zeg! Maar ik had liever mijn mes gehouden. Wat koekjes en tigerbalsem gekocht van de 500 bath die ik in theorie niet meer zou moeten hebben en richting de gate.

Dag Azië. Dag lieve mensen. Dag Vakantie. Dag super avonturen. Dag toffe nieuwe vrienden. Tot snel!!

Hallo lieve familie en vriendjes. Hallo Winter. Hallo nieuwe avonturen. Hallo werk. Hallo nieuwe reisplannen. Om naar een Awesome jaar!!