Koh Rong Samloem

14 december 2017 - Koh Rong Sanloem, Cambodja

Met de speedferry naar het eiland vanuit Sihanoukville. Een uur op het water stuiterend en opgestapeld als sardientjes in een blikje. Jippie. Eenmaal aangekomen op m'pai bay en van de ferry afgestapt kwam ik tot de ontdekking dat ze me op de verkeerde baai hebben gedropt. Om bij de baai te komen waar ik zo graag naar toe wilde moest ik 20 dollar betalen. Of 1.5 uur door de jungle struinen met mijn tas. Uiteindelijk ervoor gekozen om op M'pai bay te blíjven. Het was er niet zo mooi als op de andere baai maar toch een tof hostel gevonden met een prachtig uitzicht zodra ik mijn ogen opendeed in de ochtend. Vrij snel 2 leuke meiden ontmoet. Vooral heel veel niks gedaan. Gegeten en gezwommen. In de zon gelegen. 's Avonds met plankton gezwommen. Zodra de nacht goed donker is zonder te veel maanlicht kun je plankton zien glinsteren in het water als je zwemt. Dat was zo bijzonder. Echt heel mooi. Net als vuurvliegjes en gloeiwormpjes.  Elke ochtend een verse avocado shake om de dag goed te beginnen. 2de dag nog meer gezwommen en niks gedaan. Snorkelmasker gehuurd en wat rond gesnorkeld. Kleine visjes gezien. En iets minder kleine. Maar niks om over naar huis te schrijven. Besloten om straks in thailand toch lekker te gaan duiken. Na 3 nachten daar door met een goedkope boattaxi richting een andere baai. Een met 4 "hotels" waarvan je bij 3 kunt eten. Niet meer en niet minder. Fannie en Cecilia, die ik in Vietnam had leren kennen, zaten daar in een bungelowtent aan zee. Geen ruimte meer voor mij. Maar ze wilde perse mijn verjaardag meevieren. 3 nachten in een hangmat gelegen. Wat ik normaal heerlijk vind. Maar wat was ik ziek de eerste dag. Mijn verjaardag door de wc gespoeld. Letterlijk. De dag erna gelukkig een stuk beter.Op en neer gestruind door de jungle voor een ontbijtje. Goed genoeg om zelf een Crepe Nutella Banana te eten als verjaardagscake zijnde. Weer verder niet veel gedaan. Beetje gezwommen. Gezont. Gegeten. En een poging gewaagd om op een paddleboard te staan. Niet mijn ding. Al zittend wat rond gepaddeld. Superleuk. Laatste ochtend vroeg op. Met mijn inmiddels 15 kilo tas 40 minuten door de jungle terug naar de ferry. Ondanks ziek te zijn geweest toch fit genoeg. Dacht ik. Ik bespaar jullie de details maar zo hard heb ik nog nooit gezweet. Wat een hitte. Wel een hoop beestjes gezien. Geen apen of slangen helaas. Maar spinnetjes en salamanders in overvloed. Terug met een bijna lege ferry rustig terug naar het vaste land. Snel met de bus door naar Phnom Penh. Im ready for it.
Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Josette:
    14 december 2017
    Waauw wat een avontuur. Ik blijf je volgende.
  2. Marion joosten:
    14 december 2017
    Jeetje Lonneke. Wat maak je allemaal mee. Wel jammer van je verjaardag.
    Op naar het volgende avontuur. Groetjes
  3. Evelien:
    14 december 2017
    PhnomPenh is zeker de moeite waard. En wat is het leuk je te volgen😊😊
  4. Janiek:
    14 december 2017
    Het klinkt als een super mooi eiland waar je uiteindelijk toch je verjaardag hebt kunnen vieren!😘 Ik ben heeeel erg benieuwd naar je foto’s 😎
    Ik lees trouwens al je reisverhalen maar ik herinnerde me nu pas dat je een reactie kan schrijven🙈😅 Ik wacht geduldig je volgende verhaal af!❤️
  5. Rowanie & Nathalie:
    20 december 2017
    Lieve Lonneke,

Wat fijn om je te volgen. Zo ben je er toch een beetje bij. We missen je enorm 😭

Wat balen zeg van je verjaardag, maar gelukkig maakt de plek waar je bent weer veel goed. 😘

Geniet nog maar lekker van alles, maar vooral van het zonnetje want hier is het toch echt koud 😭

Miss you xxx Rowanie & Nathalie ❤