Why Not

31 januari 2018 - Bang Saphan, Thailand

De why not bar in bangsaphan. De plek van mijn ontbijt lunch diner en tussendoortjes. De plek waar ik kan bestellen zonder te bestellen. Ze weten al precies wat ik graag heb. Elke avond een drukke boel. Een strandbar gevuld gepensioneerde koppels of rare single oude duitsers, die me willen trakteren op een diner en de ladyboy waitress hem vervolgens aanspreek met The Husband, ja daaaaaaaag. Later op de avond komen de hardwerkende Thaise mensen karaoke zingen. Wat een plezier.

Over precies een week zit ik alweer in het koude kikkerlandje. Begin er steeds vaker aan te denken en dat wil ik helemaal niet. Nog 4 daagjes werken bij de hondjes. Over 10 dagen alweer mijn eerste werkdag bij Wittem. Nog een onwerkelijk gevoel en van ruim 30 graden naar net boven nul ga ik al helemaal niet leuk vinden. Zet de hete thee maar klaar.

Afgelopen dagen druk gehad bij de opvang. Alle honden moesten in bad. Wat een behoorlijke klus is. Kleine Chrystal gaat super vooruit. Haar vachtje begint alweer terug te groeien. Nu maar hopen dat ze geen nieuwe uitbraak krijgt. En de pups beginnen te verdwijnen. In de tijd dat ik er was zijn er 6 weg gegaan naar hun definitieve thuis. Nog 6 over om mee te rennen en te stoeien. 2 middagen toch maar wat sightseeing gedaan. Elke middag op het strand liggen is ook ze eentonig. Met een scooter wat rondgereden. De omgeving is niet gemaakt voor toerisme. De tempels zijn niet zo prachtig als in de rest van Thailand en de winkels hebben alleen het hoognodige voor de lokale bevolking. Geen shops met toffe souveniertjes. Geen reisbureau's met dagtours. 20 km langs het strand gereden was zeker niet mis. Een dag richting het noorden en de andere dag richting het zuiden. Vanmiddag na het werken een heerlijke massage gehad bij familie van de Why Not Bar. Dat doe ik zeker nog een keer voor ik terug naar Bangkok ga zondag.

Laatste woensdagavond is aangebroken.
Tot volgende week!!!

1. Hilde:
    31 januari 2018
    Maar je kunt terugkijken op een heerlijke reis Lonneke, dat gaat de pijn vast verzachten.
    Wat heb je veel meegemaakt! Dikke knuffel en tot snel, liefs, Hilde
  2. Josette:
    31 januari 2018
    Geniet er nog van Lonneke. Zie je ook weer graag terug in Wittem. Kom goed thuis
  3. Annabelle:
    31 januari 2018
    Ongerept Thailand is vast indrukwekkender dan dat wat ze willen dat je ziet (en geld voor betaald). Geniet ervan en tot snel hier! Neem dat zonnetje maar mee 😙
  4. Lenie Flipsen De Hoon:
    Alles gaat voorbij Lonneke
    Maar de heringerig blijft
    Aan jouw mooie reis
    Wij zijn blij je weer te zien
    Groetjes
  5. Marco:
    31 januari 2018
    Zal fijn zijn je weer terug te zien!
  6. Marion joosten:
    31 januari 2018
    Geniet er nog maar even van. En inderdaad een ervaring voor het leven. Hele goede reis en ben ook weer blij om je weer te zien in Wittem. Groetjes
  7. Emmy:
    31 januari 2018
    Maar ik vind het fijn om je weer heelhuids terug te zien en je zult merken dat herinneringen ook fijn zijn! Happy landings en tot dan!!!
  8. Fons Timmermans:
    31 januari 2018
    Geniet nog van jouw laatste vacantie dagen en voeg nog maar leuke belevenissen toe,
    goed voor de reis herinneringen. Goede reis en kom veilig weer terug.
    Groetjes Adèle en Fons.
  9. Peter Snijders:
    2 februari 2018
    Wat een prachtige reis heb je gemaakt, dit vergeet je nooit meer. Opa is trots op je.
  10. Lonneke:
    2 februari 2018
    Dankjulliewel IEDEREEN
    Ik ben hartstikke blij dat ik dit heb mogen meemaken en de laatste 5 dagen gaan zeker nog fantastisch zijn. Op naar heel veel knuffels thuis en een topseizoen in Wittem!!