Saigon (Ho Chi Minh City)

3 december 2017 - Ho Chi Minh City, Vietnam

Big big City. Noemen ze het Saigon of HCMC?? Beide. Ik kan er niet echt een pijl op trekken hoe of wat.
Eerste dag 2 musea bezocht. Als eerste het War Remnants Museum. Kippenvel van begin tot eind. Vooral heel veel foto's. Bah wat een geschiedenis. En nog maar zo kort geleden dat het wel erg dichtbij komt.
Vervolgens naar het iets minder heftige Ho Chi Minh City Fine Arts Museum. Prachtige moderne kunst gezien. Helaas niks kunnen kopen. Mijn backpack te klein en mijn budget niet groot genoeg.
Verder wat door de stad gewandeld en veel gezien en weinig gedaan. Savonds met Francesca wat gegeten. Biertje gedronken in het hostel en met wat mensen spelletjes gedaan en uiteindelijk veel te laat naar bed. 's Morgens met Tim, die ik de avond daarvoor ontmoette, naar het postkantoor. Een prachtig gebouw maar helaas veel te veel mensen binnen. De Notre Dame cathedraal ertegenover was gesloten ivm renovaties. Even binnengewipt bij het HardRockCafe. Door naar het Youth Museum. Een soort van gemeenschapsgebouw waar momenteel een Origami Expo was. Het was klein maar ze hadden prachtige dingen staan. Snel door voor een veel te dure lunch. We zijn dan in Vietnam maar wat zijn de prijzen westers hier. Het verschil tussen het voormalige Noord-Vietnam en Zuid-Vietnam is erg duidelijk aanwezig. Even snel bij de expo van Rehahn naar binnen. Alweer. Hij blijft me fascineren. Terug naar het hostel. Jongens het is zo druk en heet in de stad. Een dutje van 2 uur en dan uit eten. Morgen vroeg de deur uit voor de bus naar Can Tho. Op naar de Mekong Delta. Alweer de laatste bestemming van Vietnam. Dag Saigon.

1. Ralf Langhorst:
    4 december 2017
    ...dat is echt spannend Lonneke let goede op je op Ralf
  2. Josette:
    4 december 2017
    Leuk om je zo te volgen. Geniet er van. Ik geniet met je mee
  3. Math.:
    4 december 2017
    Lonneke, je bent goed aan het verkennen voor Josette en mij. Schitterend verhaal. Misschien toch maar niet door ons doen wanneer alles al ze westers is.
    Geniet en pas op jezelf, wil je.
  4. Fons Timmermans:
    4 december 2017
    Lonneke, je stuurt leuke verhalen. We volgen jou met genoegen.
    Goede reis verder !!
    Adèle en Fons.
  5. Emmy:
    4 december 2017
    Na een leuk weekend met alle familie in een studentenkelder van een van onze kleinkinderen, lees ik jouw verhaal. Wat een drukte in dat land, maar gezellig dat je Francesca hebt om mee op te trekken. Gelukkig toch niet zo alleen! Let maar goed op jezelf, maar geniet er van. Liefs EmmyTV