Kampot

8 december 2017 - Sihanoukville, Cambodja

Na 2 lokale busritten en een wachtrij bij de grensovergang aangekomen in het prachtige Kampot. Snel een hostel gezocht, ingecheckt en een goede lunch gehad. Op mijn gemak wat door de stad gewandeld. Opeens bijna van mijn slippers afgereden door een scooter op de stoep. Verderop politiecontrole. Ik heb me op een bankje gezet en alles eens goed bekeken. Mensen op scooters zonder helm wegrijdend voor de politie. Wat een avontuur. Heb mijn ogen uitgekeken voor een uur lang. Vervolgens Darren en Chris tegengekomen die ik in Can Tho ontmoet had. Samen een stuk gelopen en gegeten. Na het eten terug naar mijn hostel met de heren. Samen met nog wat anderen een drankje gedaan en spelletjes gespeeld. Allerlei nationaliteiten goed vertegenwoordigd. Supertoffe avond gehad. De dag erna ontbeten met Dustin. Hij had een spiksplinternieuwe scooter gehuurd. En die heb ik overgenomen. Superfijn ding. Hanna heet ze. Vervolgens met Hanna 130 km afgelegd in het Bokor nationaal park van Kampot. Levend verbrand boven op de berg. Maar wat een prachtig park. De bezienswaardigheden niet heel bijzonder. Maar de natuur en de uitzichten schitterend. Voelde me haast Heidi alleen op de wereld. Snel terug de berg af. Hanna had bijna geen energie meer. Godzijdank onder aan de berg een tankstation. Op mijn gemak terug naar de stad. Even een korte pauze in het hostel. Al mijn socialmedia weer bijgewerkt, de bus naar mijn droomeilandje geboekt onder het genot van een verse kokosnoot. De fireflies boat tour. Klonk interessant. Vanaf de boot naar de zonsondergang gekeken. Dat duurt in Cambodja dus alles bij elkaar maximaal 5 minuten. De zon zakt niet eens echt. Hij valt eerder weg. Vervolgens vertrok de boot richting een stuk zonder bebouwing aan de oever. Waar je in het donker allemaal vuurvliegjes ziet zitten in de bomen. Het was leuk. Daarna pizza gegeten bij een streetfoodzaakje gerunt door een echt Italiaanse Bello. Heerlijk. Stiekem geen fan van westers eten hier, maar dit was goed. Verder rustige avond gehad. De volgende ochtend vertrokken met de bus naar mijn mooiste bestemming hopelijk. 5 dagen op en rustig eilandje. Niks doen en mijn verjaardag vieren. Ik heb begrepen dat hier geen WiFi of stroom is. Dus vriendjes en vriendinnetjes. Maak jullie geen zorgen. Op een semi-onbewoond eiland drink ik met mijn billen bloot melk uit een kokosnoot. En ik kom daarna weer terug naar de bewoonde wereld.  Toi toi toi

1. Joyce:
    8 december 2017
    Hele fijne verjaardag daar op je droomeilandje! Geweldig dit allemaal te lezen! Ik mis je bezoekjes maar heerlijk te lezen dat t zo goed met je gaat en wat je allemaal beleefd! Lovejou ❤
  2. Josette van der Heijden:
    8 december 2017
    Alvast fijne verjaardag. Geniet er van
    Math en josette
  3. Mieke:
    8 december 2017
    💖💖💖💖💋😂🤣ik hoor het je zingen....
    Enjoy je bounty- eiland!!
  4. Oma en opa:
    8 december 2017
    Ik had je een mooie app willen sturen maar als je geen ontvangst daar hebt heeft dat weinig zin, dus: hiep, hiep, hoera!!! Ik hoop tenminste dat dit bericht nog op tijd aankomt.
    We wensen je een fijne dag met heel veel kokosnoten!
    Dikke pakkerd en liefs van opa en oma.
  5. Sonny Lenssen:
    8 december 2017
    Hele fijne verjaardag lon! Dikke knuf ons!
  6. Marianne:
    Een heeeele fijne verjaardag Lonneke😙
  7. Marion joosten:
    8 december 2017
    Alvast een hele fijne verjaardag Lonneke.
    Geniet er lekker van
  8. Fons Timmermans:
    8 december 2017
    De laatste 2 blogs bevatten gezellig meer informatie. Je beleeft heel wat. Ga zo door. Gelukwensen met jouw verjaardag.
  9. Lenie Flipsen De Hoon:
    https
    Proficiat Lonneke en nog vele mooie belevenissen
    Liefs van oma en opa Eys
  10. Arnold:
    9 december 2017
    Arg alsnog van harte!! Mooi verhaal weer!!!
  11. Ben Doensen:
    11 december 2017
    Fijne verjaardag, en pas op dat je billen niet verbranden. 😜
  12. Lonneke:
    14 december 2017
    Dankjulliewel allemaal
    (zie nu pas dat ik ook reageren kan) (blond??)