Kampot

8 december 2017 - Sihanoukville, Cambodja

Na 2 lokale busritten en een wachtrij bij de grensovergang aangekomen in het prachtige Kampot. Snel een hostel gezocht, ingecheckt en een goede lunch gehad. Op mijn gemak wat door de stad gewandeld. Opeens bijna van mijn slippers afgereden door een scooter op de stoep. Verderop politiecontrole. Ik heb me op een bankje gezet en alles eens goed bekeken. Mensen op scooters zonder helm wegrijdend voor de politie. Wat een avontuur. Heb mijn ogen uitgekeken voor een uur lang. Vervolgens Darren en Chris tegengekomen die ik in Can Tho ontmoet had. Samen een stuk gelopen en gegeten. Na het eten terug naar mijn hostel met de heren. Samen met nog wat anderen een drankje gedaan en spelletjes gespeeld. Allerlei nationaliteiten goed vertegenwoordigd. Supertoffe avond gehad. De dag erna ontbeten met Dustin. Hij had een spiksplinternieuwe scooter gehuurd. En die heb ik overgenomen. Superfijn ding. Hanna heet ze. Vervolgens met Hanna 130 km afgelegd in het Bokor nationaal park van Kampot. Levend verbrand boven op de berg. Maar wat een prachtig park. De bezienswaardigheden niet heel bijzonder. Maar de natuur en de uitzichten schitterend. Voelde me haast Heidi alleen op de wereld. Snel terug de berg af. Hanna had bijna geen energie meer. Godzijdank onder aan de berg een tankstation. Op mijn gemak terug naar de stad. Even een korte pauze in het hostel. Al mijn socialmedia weer bijgewerkt, de bus naar mijn droomeilandje geboekt onder het genot van een verse kokosnoot. De fireflies boat tour. Klonk interessant. Vanaf de boot naar de zonsondergang gekeken. Dat duurt in Cambodja dus alles bij elkaar maximaal 5 minuten. De zon zakt niet eens echt. Hij valt eerder weg. Vervolgens vertrok de boot richting een stuk zonder bebouwing aan de oever. Waar je in het donker allemaal vuurvliegjes ziet zitten in de bomen. Het was leuk. Daarna pizza gegeten bij een streetfoodzaakje gerunt door een echt Italiaanse Bello. Heerlijk. Stiekem geen fan van westers eten hier, maar dit was goed. Verder rustige avond gehad. De volgende ochtend vertrokken met de bus naar mijn mooiste bestemming hopelijk. 5 dagen op en rustig eilandje. Niks doen en mijn verjaardag vieren. Ik heb begrepen dat hier geen WiFi of stroom is. Dus vriendjes en vriendinnetjes. Maak jullie geen zorgen. Op een semi-onbewoond eiland drink ik met mijn billen bloot melk uit een kokosnoot. En ik kom daarna weer terug naar de bewoonde wereld.  Toi toi toi