Chiang Mai

11 januari 2018 - Chiang Mai, Thailand

De stad van het grote ladyboy cabaret. Dat was zo goed als het enige wat ik wist van Chiang Mai. Ik zat in een superknus maar leeg hostel. Om wat nieuwe mensen te ontmoeten was dat het laatste wat ik nodig had. Met een fietsje wat door de stad gefietst. 2 uur aan het zwembad gelegen van een of ander hotel voor wat zon en een middagdutje. Daarna terug naar het hostel voor een douche. Yeah 2 meisjes ingecheckt. 18 jaar jong maar bij gebrek aan beter (sorry zweedse meiden) met hen een hapje gegeten en een jazz-cafe bezocht. Dat was een leuke avond maar niet echt wat ik zocht. Volgende ochtend uitgecheckt en gauw naar een ander hostel. Ook hier had ik weinig succes. Hoe kan het dat ik constant de lege hostels uitkies?! Naast het hostel was een prachtig hotel met zwembad. Na wat tempels bezocht te hebben gauw naar de buren. Een heerlijke cocktail gedronken in de zon. En wat baantjes gezwommen om te ontsnappen van de hete middagzon. Even pure luxe tussen de goedkope hostels in.
Met Lesley, wederom een jong meisje, naar het cabaret geweest. Zij was wel echt leuk gezelschap. Het cabaret was een grote playbackshow met prachtige kostuums. De ladyboys zagen er schitterend uit. Wat voor veel mannen best verwarrend kan zijn lijkt me. We hebben vooral heel hard meegezongen en gelachen. Top entertainment. Fouter dan fout maar hilarisch. Daarna hebben we wat over de nightbazaar geslenterd. De volgende ochtend een kookworkshop geboekt. 6 thaise gerechten zou ik gaan leren. Eerst over de markt gelopen voor wat productkennis. Super interessant. De kookcursus was een leuke ervaring. Word maar niet te enthousiast want ik ben het allemaal alweer vergeten. Veel te veel informatie. En gekke ingrediënten die we in Nederland zeer zeker niet hebben. Maar de thaise keuken is uitgebreid en met genoeg vega opties zeker een van mijn favoriet. 's Avonds weinig gedaan. Vooral geen zin in eten. De ochtend daarna lekker richting Pai. De weersverwachtingen zijn niet echt top de komende dagen. Hopelijk valt het mee. Kapoenka

1. Mieke:
    Dikke knuffel!!
  2. Ralf Langhorst:
    12 januari 2018
    mooi Lonneke. Chisng Mai keen wij ook, prachtige omgeving met super golfbanen. Als je terugkomt gaan wij thais koken
    Riet en Ralf
  3. Hilde:
    12 januari 2018
    ha lieve Lon, zo leuk om te lezen hoe je steeds weer blijft zoeken naar waar je blij van wordt! Ben wel benieuwd hoe je het voor mekaar krijgt om in de luxe hotels een duik in het zwembad te nemen, kruip je door de heg of zo?
    Dikke knuffel xx
  4. Frits en Rina Fokke:
    12 januari 2018
    Leuk om je ervaringen te lezen!
    Meld ons vast aan voor de Thaise maaltijd op de club.
    Lonneke geniet nog
    , wij gaan een weekje skiën, dat is vast de ver van je bed show.
    Frits en Rina Fokke.